Sarah Steck

Sarah Steck

Van documentaire maker tot corporate branding

Als klein meisje was ik altijd verhalen aan het vertellen. Ik maakte tijdschriften, speelde toneelstukjes en schreef boeken. Op tienjarige leeftijd ontdekte ik de VHS-camera van mijn vader. Dat was zo’n groot apparaat waar nog hele videobanden in gingen. Ik vond het fantastisch dat ik door deze techniek, mensen door mijn ogen kon laten kijken.

Een kunstacademie later kwam mijn eerste documentaire op tv. De videoband was ingewisseld voor mini-DV tape. Ik won met de film verschillende prijzen op onder andere het IDFA en het Nederlands Film Festival. Ook kranten zoals NRC en Trouw schreven er over. Ik merkte dat de film meer impact en bereik had dan ik ooit had durven dromen.

Na dit succes kwam er uit onverwachte hoek interesse in mijn diensten; Het bedrijfsleven. Ik vond het geweldig om te ontdekken dat achter bedrijven vaak hele mooie en inspirerende verhalen verscholen liggen. Ik help nu organisaties deze verhalen te vertellen. Dat doe ik alleen niet meer op videobandjes maar met digitale technieken. Ook televisie en kranten zijn ingewisseld voor social media en websites. Als je een mooi verhaal te vertellen hebt, is het ook belangrijk om te weten hoe je via internet je publiek kunt bereiken.